Ako zvýšiť hodnotu predávanej nehnuteľnosti

Ako zvýšiť hodnotu predávanej nehnuteľnosti

Ako zvýšiť hodnotu predávanej nehnuteľnosti?


Všeobecne nech už je nehnuteľnosť v akomkoľvek stave platí, že nehnuteľnosť zaujme viac ak:



  • v kuchyni nebude neumytý riad, pohodené handry, nevyčistené skrinky,

  • je v byte vyvetrané,

  • je v kupeľni minimum kozmetiky na očiach,

  • sa v byte nenachádza príliš veľa nábytku,

  • odložíte osobné predmety (fotografie, magnetky, ...),

  • upútate dekoračnými predmetmi.


Klient si musí byť schopný predstaviť sám seba, ako sa mu bude bývať. Menej je niekedy viac.


Byt po kompletnej rekonštrukcii, ktorý bol obývaný je dôležité dôkladne upratať. Každý malý detail, aby mal záujemca pocit, že už nič nemusí rekonštruovať. Zanesené špáry v kúpeľni môžete vyčistiť, poprípade vyšpárovať nanovo. Cenovo  to nie je nákladné, avšak predídete tomu, že má záujemca pocit, že kúpeľňu je nutné rekonštruovať.


Je to vážne také dôležité? Áno. Predstavte si, že sme práve absolvovali obhliadku dvoch bytov, s rovnakými, alebo podobnými kachličkami v kúpeľni z rovnakého roku. Prvá kúpeľňa má kachličky, špáry, zrkadlo, skrinky vyčistené dôkladne. Reakcia klientov? Je to pekné, nie je nutná rekonštrukcia.

Druhá kúpeľňa naopak nebola dôkladne vyčistená. Ja viem, že takáto kúpeľňa len potrebuje dôkladné vyčistenie, poprípade nanovo vyšpárovať.  Stálo by to pár hodín práce a špárovaciu hmotu za 10 eur. Klienti však zhodnotili kúpeľňu ako vhodnú na rekonštrukciu. K predajnej cene si pripočítali 3000 až 5000,-EUR na novú kúpeľňu.


Takto je to so všetkým. Je nutné nastaviť okná? Nenechávajte to na záujemcu. Ideálne riešenie je, postarať sa o všetky detaily. Takisto môžete nanovo vymaľovať. Čo tým dosiahneme? Drobnými úpravami dosiahneme efekt, je to pekné a stačí sa len nasťahovať. S drobnými nákladmi na rekonštrukciu dosiahnete efekt, „ je to pekné a stačí sa len nasťahovať“ a navyše predáte nehnuteľnosť skôr a za viac vyššiu cenu.


 


Pôvodný stav. Rekonštruovať, alebo nie? Často sa ma ľudia pýtajú, či majú svoju nehnuteľnosť v pôvodnom stave rekonštruovať, alebo predávať v pôvodnom stave.  


Kedy sa to oplatí?


Odpovedajte si na tieto otázky:



  1. Viete nehnuteľnosť kvalitne zrekonštruovať za menej peňazí?

  2. Páči sa ľudom váš vkus?


 


Pôvodný stav nehnuteľnosti– výhody – klient má možnosť rekonštrukcie podľa vlastných predstáv



  • Ak je kupujúci šikovný stavbár, vie si nehnuteľnosť zrekonštruovať podstatne lacnejšie

  • Nevýhoda – náročnejšie financovanie pre kupujúceho

  • Napriek tomu, že si ľudia chcú prerobiť byt podľa vlastných predstáv, nedokážu si predstaviť, ako môže daná nehnuteľnosť vyzerať (po dispozičnej zmene, s bielymi stenami, novými kachličkami či radiátormi, ....)


Rekonštrukcia – výhody – kupujúci nemusia riešiť financovanie rekonštrukcie.



  • Nemusia riešiť časovú náročnosť rekonštrukcie a zháňať si stavbárov.

  • Viete na predaji zarobiť, ak byt zrekonštruujete kvalitne, a navyše zoženiete lacnejšie materiály a lacnejšiu pracovnú silu.


Nevýhody – cena rekonštrukcie sa môže predražiť.



  • Váš strávený čas na byte, so stavbármi, výberom materiálov, ...

  • Klientom nemusí sadnúť dizajn (farby podláh, zárubní, kachličiek, sprchovací kút/vaňa ...) a kvalita materiálov (môžu uprednostniť kvalitnejšie, alebo aj lacnejšie materiály).


 


Je na vás, ako sa rozhodnete. Ak sa neviete rozhodnúť, radi vám poradíme. Odporučíme vám stavebnú firmu, ktorá urobí všetko za vás podľa vašich požiadaviek kvalitne na základe vopred dohodnutého rozpočtu.


Dilema však vzniká, keď je rekonštrukcia staršia. Nastáva otázka, či nový záujemca všetko prerobí a preto ďalšie investície do nehnuteľnosti budú len vyhodené peniaze, alebo sa to ešte využije a oplatí sa drobné chyby opraviť.


 


Ak ste sa rozhodli do bytu viac neinvestovať a predávať ho v pôvodnom stave, to neznamená, že už nemôžete nič urobiť. Vymaľujte byt na bielo, poodnášajte z bytu všetko nepotrebné zariadenie, kreslá atď. Opravte všetky drobnosti, ktoré vidíte aj nevidíte a nenechávajte to na nových majiteľov. Prečo? Pri kúpe si totiž klient spočíta cenu nehnuteľnosti a všetky dodatočné náklady. Aby sa klient vyhol tomu, že sa nakoniec nehnuteľnosť predraží, ráta s vyššími nákladmi. Tečie úmyvadlo? Vymeňte tesnenie. V inom prípade si klient zaráta do ceny nové umývadlo a použije to, aby vyjednal nižšiu cenu.